A presidenta da Deputación de Pontevedra, Carmela Silva, comezou a súa intervención recoñecendo a profesionalidade e calidade do sector turístico da provincia de Pontevedra. Así, puxo en valor que “a nosa provincia, con 263 entidades públicas e privadas co distintivo SICTED, 60 máis que o ano pasado, é a provincia española con maior número de emblemas SICTED do Estado”.
Tamén enxalzou Silva no seu discurso os resultados acadados o ano pasado en canto ao número de visitantes. “Foi un ano récord”, destacou a presidenta, e “dos cinco millóns de turistas que chegaron a Galicia, nada menos que o 36% veu coñecer e gozar da provincia de Pontevedra, un fantástico territorio que ofrece infinidade de atractivos na costa e no interior”.
Todos estes “atractivos” foron explicados no transcurso da Gala de Turismo Rías Baixas que acolleu a presentación da campaña promocional ‘Somos historias’ centrada no patrimonio. Ao respecto, a presidenta da Deputación destacou que “estamos no Ano Internacional do Patrimonio e nós queremos apostar moi forte por promover os nosos tesouros fortificados, arqueolóxicos, paisaxísticos, inmateriais, literarios, culturais, espirituais e naturais”.
Deste xeito, desvelou Silva, “empregaremos ao longo do ano un símbolo, o labirinto de Mogor, representado tamén na disposición deste patio de butacas. Un labirinto que propón unha viaxe por todos os nosos tesouros”. O labirinto de Mogor é un símbolo da provincia que conta con máis de 2.000 anos de historia e une diferentes civilizacións do mundo xa que o mesmo elemento pódese atopar en lugares tan dispares como Irlanda, Portugal, Estados Unidos, Canadá ou Siria.
Durante a Gala de Turismo Rías Baixas presentouse a imaxe simbólica do labirinto de Mogor, integrada co nome ‘Pontevedra provincia’, cuxo símbolo forma parte dos vídeos de María Vinyals, patrimonio etnográfico, natural, literario e festas que se proxectaron durante a mesma e serán empregados para promover a provincia ao longo do 2018.
Ademais, tamén se puxo en valor a intención de desestacionalizar a demanda e internacionalizar o destino facendo fincapé en atractivos como os espazos naturais, culturais, a gastronomía ou o enoturismo, que permiten que “Rías Baixas poida presumir da súa beleza desde xaneiro a decembro”.
Actuacións
O evento contou coa actuación musical do grupo Voodoo (gañador no 2017 do Premio Martín Códax de música galega na categoría de blues/funk/soul) e acolleu a entrega dos distintivos de calidade turística SICTED ás empresas que o acadaron no ano 2017. En total, foron 151 empresas e entidades que recibiron os distintivos que acreditan a súa calidade e que se suman aos 263 establecementos que xa acadaron o SICTED na provincia de Pontevedra.
A presentación da gala correu a cargo de Limiar Teatro coa representación de Nemo e de Aronnax, que exerceron de condutores do evento, dando a paso aos diferentes elementos de promoción turística que a Deputación de Pontevedra impulsará ao longo do 2018 entre os que destacan os castelos medievais, os castros milenarios, os xardíns e paisaxes e natureza, a literatura, os mosteiros, as festas e tradicións, os museos, a gastronomía, as danzas ancestrais e os festivais musicais.
Deste xeito, ademais da música de Voodoo, houbo unha actuación das Madamas e Galáns do Entroido de Cobres, unha batalla dialéctica entre os Xenerais da Ulla. Tamén tivo lugar unha mostra de flores do Corpus de Ponteareas e distintas degustacións gastronómicas.