Entre as obras escollidas cabe destacar ‘Madness’ de João Viana ou ‘Altas cidades’ de Ossadas, de João Salaviza, ambas estreadas na Berlinale, ‘Mariñeiro’ de Juan Galiñanes, unha peza documental con Celso Bugallo ou ‘Americano’, o último traballo do vigués Fon Cortizo. As obras poderanse ver no museo Marco e no Instituto Camões e, do mesmo xeito que en edicións anteriores, terán “prezos populares”.
Nesta edición serán nove os traballos que conforman a sección oficial de curtametraxes galegas e dividiranse en dous bloques. Dentro do primeiro bloque atópanse ‘Mariñeiro’, un falso documental protagonizado por Celso Bugallo que aborda as dificultades do traballo no mar e que recibiu a Mención Especial do Xurado na última edición do Ourense Filme Festival (OUFF); ‘Plus ultra’ de Samuel M. Delgado e Helena Girón, unha peza de ficción experimental que fabula sobre a colonización; ou ‘Beautiful Boy’ de Fran X. Rodríguez, unha historia sobre o consumismo que estivo nomeada a Mellor Curtametraxe na última edición dos Premios Mestre Mateo.
No segundo bloque poderanse ver ‘A nena azul’, de Sandra Sánchez, unha cinta de ton fantástico sobre a filla dun mariscador furtivo que non atopa ao seu pai; ‘Americano’, de Fon Cortizo, un documental impactante sobre a vida de Xavier, un poeta cun pasado tráxico que atopou na poesía unha saída á dor e a ira; ou ‘Uganda’. de Fernando Tato que profunda na necesidade que temos de cando en vez de revelar os segredos que nos oprimen.
Sección lusófona
A sección lusófona compóñena ata un total de 12 traballos en lingua portuguesa de diferentes países distribuídos en tres bloques. Os asistentes a este primeiro pase gozarán de historias como ‘Madness’ de João Viana, estreada na Berlinale de 2018, unha historia que reflexiona sobre o colonialismo e como pode chegar a converterse nunha enfermidade mental.
No segundo bloque de curtametraxes lusófonas destacan ‘Equinócio’ de Ivo M. Ferreira, un drama sobre a perda da memoria; ‘Altas cidades’, de Ossadas de João Salaviza, un relato sobre Karlon, o pioneiro do Cape Verde Creole Rap e estreado na Berlinale de 2017; ou ‘Terrain Vague’, de Latifa Saïd, seleccionado en TISFF de Grecia en 2017 ou no Festival Internacional de Curtametraxes Vila do Conde.
O último bloque está composto por pezas como ‘Pele de luz’, de André Guiomar, un documental sobre a persistencia da maxia negra nalgunhas comunidades de Mozambique e que formou parte da sección oficial de Doclisboa 18 e gañou o Premio do Xurado ao Mellor Curto da Categoría A Raia no Festival Internacional de Curtos Via XIV de Verín; ou ‘Flutuar’, de Artur Serra Araújo, unha historia en clave poética sobre a mesquindade e o absurdo.
Animación
Para pechar a selección de curtametraxes do VIII Festival Primavera do Cine haberá ata trece curtametraxes de animación divididos en outros dous bloques.
No primeiro deles poderanse ver pezas como ‘El rejoj’ de Borja Santomé, unha curta en branco e negro de estilo pictórico que trata sobre a viaxe interna e externo da costa á gran cidade en clave de experimentación pasional; ‘Á tona’ de Filipe Abranches, a curiosa historia do naufraxio dun aviador que obtivo a Mención Especial do Xurado na Monstra do Festival de Animaçao de Lisboa de este mesmo ano; ‘Soy una tumba’ do recoñecido animador Khris Cembe que conta a historia do paso forzado á madurez dun neno ao ser testemuña dun crime e que obtivo o Premio do Público e o Premio á Mellor Curtametraxe Nacional no 3D Wire Fest e tamén o premio á Mellor Curtametraxe de Animación nos últimos Mestre Mateo; ou ‘Rãzao entre dois volumes’ de Catarina Sobral que obtivo a Mención Especial do Xurado no Short of the Year en 2018.
No segundo inclúense cintas como ‘La noche’ de Martín Romero, unha idílica aventura de amor entre unha muller lúa e un home lobo; ‘Luscofusco’ de Javier Portomeñe que nos ensina todos eses seres máxicos que só se poden ver durante o luscofusco; ou ‘Entre Sombras’ de Mónica Santos e Alice Guimarães, un traballo que obtivo múltiples premios e mencións como Mellor Curta de Animación pola Academia Portuguesa de Cinema (2019) o Premio do Público á Mellor Curta na Monstra Lisboa Animated Filme Festival (2019) ou o Premio do Público no Piccolo Festival of Animazione (2018) entre outros.