• VigoÉ
    • Vigo
      • Local
      • Sucesos
      • Marítima
      • Economía
      • Más Vigo
    • Cultura
      • Música
      • Arte
      • Libros
      • Exposiciones
      • Pintura
      • Cine
      • Arquitectura
      • Espectáculos
    • Comarcas
      • Baixo Miño
      • Condado
      • Louriña
      • Morrazo
      • Paradanta
      • Redondela
      • Val Miñor
    • Deportes
    • Tendencias
    • Actualidad
    • Salud
    • Solidaridad
    • Medio Ambiente
    • Viajes
    • Motor
    • Opinión
    miércoles, 21 de mayo de 2025
    No Result
    View All Result
    • Vigo
      • Local
      • Sucesos
      • Marítima
      • Economía
      • Más Vigo
    • Cultura
      • Música
      • Arte
      • Libros
      • Exposiciones
      • Pintura
      • Cine
      • Arquitectura
      • Espectáculos
    • Comarcas
      • Baixo Miño
      • Condado
      • Louriña
      • Morrazo
      • Paradanta
      • Redondela
      • Val Miñor
    • Deportes
    • Tendencias
    • Actualidad
    • Salud
    • Solidaridad
    • Medio Ambiente
    • Viajes
    • Motor
    • Opinión
    No Result
    View All Result
    VigoÉ
    No Result
    View All Result
    día das letras galegas

    Bieito Ledo, un galego que gusta de escoitar o silencio

    VIGOÉ reuniuse cun dos personaxes máis importantes da cultura galega polas súas grandes e numerosas aportacións
    Julio Alonso por Julio Alonso
    17 de May, 2023
    en Más Vigo
    0
    Bieito Ledo, un galego que gusta de escoitar o silencio

    VIGOÉ reuniuse con Bieito Ledo Cabido, un dos personaxes máis importantes da cultura galega polas súas grandes e numerosas aportacións, sobre todo polos Premios da Crítica Galicia e pola Enciclopedia Galega Universal. Unha persoa entrañable que fala a corazon aberto.

    Vostede naceu en Padroso (Ourense). Por que decide instalarse en Vigo?

    Instaleime en Vigo unha vez que eu marchei da miña profesión de cura. Eu estiven os doce primeiros anos da miña vida na universidade de Padroso, logo outros doce anos no seminario de Ourense, fun crego e exercín dous anos e catro meses, en total. Despois marchei á Universidade de Valencia e de alí á universidade dos dominicos en Roma, ata que finalmente recalei na Universidade Complutense de Madrid, onde me licenciei en Filosofía Pura a nivel civil. Entón, unha vez que estaba alí decidín volver para a terra, aínda que de vez en cando viña á miña aldea a cargar as pilas, as baterías. Había dúas opcións. Buscar un posto no mundo do ensino como licenciado, posto que eu xa daba clases de filosofía nun colexio privado de Madrid, ademais o mundo do ensino gústame moito. A outra posibilidade era montar unha librería, porque tamén me gustaba. E decidín o da librería. E para montar a librería había dúas opcións: Santiago, que entonces era a única universidade que había en Galicia, ou Vigo. E podeu Vigo polo mar. O mar ten moito atractivo para os de Ourense. Moito máis aínda porque a Vigo viñeron os meus antergos por parte de nai a coller o vapor, que era como se chamaba o barco, porque funcionaba a vapor. Colleron o vapor para ir a Cuba. E unha tía miña tamén colleu o vapor para ir a Bos Aires. Esta é a saída natural para os de Ourense. E decidín montala en Vigo.

    Cales foron as súas primeiras sensacións ao chegar a Vigo?

    É unha cidade moi aberta. Non é acolledora como Ourense, onde hai máis afectos, onde é fácil ir á zona dos viños e buscar relacións. Vigo é unha suma de barrios e polo tanto é unha cidade permisiva, é unha cidade que non acolle con afectos, pero que non rexeita, permite. Todo o mundo pode facer cousas. A min gustoume Vigo pola súa capacidade creativa, tanto a nivel empresarial como a nivel cultural. Eu aquí sempre me sentín a gusto.

    Cantos anos leva vivindo en Vigo?

    Cheguei no ano setenta e cinco e no mes de xullo van facer corenta e oito anos dende que cheguei. Casei en Vigo no ano setenta e nove e aquí tivemos aos nosos fillos.

    Que recordos garda de Padroso?

    Padroso para min é a primeira universidade da miña vida. Chámolle universidade porque alí nacín e alí botei os doce primeiros anos da miña vida. Alí teño gravados a través dos sentidos todo o que se pode gravar, porque hai que partir dunha afirmación que dicíamos en latín: Nihil non intelligo quod non ante duos sensus fiat. Que quere dicir: Non hai nada no entendemento que non pase antes polos sentidos. Dito doutra maneira: Non se pode concibir un ser humano que non teña ningún dos cinco sentidos. Dito doutra maneira: A un cego de nacemento non se lle pode explicar como é a cor vermella ou a verde. Trátase dunha abstracción, e se non se pode ver non se pode saber como son. Padroso creou o meu disco duro, aínda que logo houbo máis cousas, pero alí é onde teño o cerne, o miolo. Por iso eu necesito ir a Padroso de cando en vez, estar en Padroso, escoitar o silencio en Padroso. Para min é moi importante o silencio porque no silencio atopa un as profundidades do ser e a paz interior, que é moi importante sobre todo hoxe, neste mundo axitado, cambiante, onde caen crenzas, onde caen conviccións, onde caen tradicións, e onde todo está nunha voráxine enorme, e onde a xente, nunca máis ca hoxe, está sentindo a soedade. Aínda que a xente teña outra xente ao lado, a xente síntese terriblemente soa.

    Fálenos da súa experiencia no seminario de Ourense. Por que foi ao seminario?

    Eu era o fillo maior de dous, dun matrimonio no que o meu pai leváballe doce anos á miña nai. O meu pai casou con trinta e cinco anos e a miña nai con vintetrés. O meu pai vivía con dúas irmás, eran os tres solteiros. Entón o meu pai díxolle a miña nai que tiña que ir para súa casa coas súas irmás, e que tiña que convivir coas súas cuñadas. Por iso eu nacín nunha casa con fartura naquela época. Era o ano corenta e catro. Nacín sen luz, sen auga corrente, sen carretera, sen nada. Eu ía a unha escola unitaria na aldea de ao lado. Eu nacín na casa. Alí veu unha parturienta e nacín na mesma casa. Era unha casa de fartura porque tiñamos catro vacas e un boi semental que lle permitía ao meu pai cobrar polas montas. As vacas criaban xatos que se vendían na feira de Xunqueira o vintecatro ou en Allariz, sobre todo en Allariz, o día un e o día quince, que era cando se celebraban as feiras. Ademais, as vacas daban leite. Polo tanto, na miña casa había leite, cebabamos dous ou tres porcos, había coellos, había galiñas, había ovos…, quero dicir que había fartura. Logo na tenda comprábase sobre todo bacallau, que había a diario, tamén había aqueles bombos de sardiñas, grandes, e cando viña a pescantina, que viña nun burro, traía rapantes, xurelos e sardiñas. Na miña infancia non faltou de nada e fun enormemente feliz porque a felicidade está nas cousas pequeniñas que nós, os rapaces daquela época, íamos conquistando. Faciamos xoguetes, xogabamos á corda, ás canicas… Socializabamos cos nosos xogos no mundo da aldea.

    Gala da entrega dos Premios da Crítica Galicia 2012

    Por que entrou no seminario?

    Entrei no seminario porque unha das miñas tías aprendeume a rezar, e logo, coma eu era dos máis listos da escola de Abeleda, pois decidiron que eu fora para cura. A mestra tamén axudou e preparoume para o ingreso. Presentámonos cincocentos rapaces para o ingreso no ano cincuenta e seis, cando eu tiña doce anos. Aprobamos cento vinte. Naquela época aspirar a ser cura era un éxito social. O cura por aquel entonces tiña un poder impresionante, por exemplo, daquela, os curas eran os que daban o certificado de boa conduta. Ademais, aparte de ter un poder omnímodo, o cura tiña unha vida envexable: unha cerimonia á mañá, a misa da mañá, e logo, durante todo o día, salvo que houbera un enterro non traballaba, e comía opiparamente. Polo tanto, era unha profesión envidiable, de prestixio. Metéronme no seminario e alí foi cando atopei a Antón Pulido e fixemos unha amizade que durou toda a vida. No seminario, os dous primeiros anos son de latín. A diario íamos cun mandilón e cando saíamos de paseo levabamos un traxiño. Os anos seguintes, terceiro, cuarto e quinto, era o que se chamaba os retóricos, e aí xa andabamos con sotana a diario, cun faxín, e cando saíamos de paseo levábamos unha esclavina e un bonete. Despois había tres anos de filosofía, que xa eran no Seminario Maior, e logo catro anos de teoloxía. Entrabamos o un de outubro e saíamos a finais de xuño, nove meses sen vacacións de Nadal nin de Semana Santa. Levantabamos ás sete da mañá e íamos á capela para facer unha intención. Logo tiñamos misa e despois almorzabamos, íamos facer as camas e a limpeza, e despois sesión de estudo. Seguía unha clase á que viñan profesores da cidade, clase de grego, de latín, de filosofía, de relixión, o que fora. Un recreo pequeniño e outra sesión de estudo e outra clase. Logo comíamos en silencio cunha persoa que lía un libro, normalmente relixioso, porque comiamos en silencio.

    Recorda algunha anécdota da súa etapa no seminario?

    Hai moitas. Recordo que cando estabamos xa na comunidade dos retóricos, tiñamos quince, dezaseis, dezasete anos, íamos de paseo ao lado do río Miño, na época de maio ou xuño, antes de marchar para as vacacións de varán. Levantabamos a sotana para arriba e buscabamos por alí un trapo ou algo para facer unha pelota e xogabamos. Pero dábanos sede e non bebiamos porque recordabamos o que nos decía o perfecto para mortificarnos: “hai unha fonte, teño sede, logo non bebo” (risas), e tiñamos que facer así, non bebíamos porque tiñamos que mortificarnos. Hai moitas anécdotas porque tiñamos moito tempo e moito silencio, e xa se sabe que “intelectus apretatus, discurre que rabea”, a necesidade agudiza o inxenio. Facíamos cada trastada tremenda. Canda xa tiñamos vintedous ou vintetrés anos, aproveitabamos que as pombas aniñaban na torre do seminario e varias pandillas collíamos os pichóns que logo desplumábamos e cociñábamos cando os demais estaban de paseo. Nesa época había máis permisividade e algúns fumaban, pero o prefecto revisaba as habitacións buscando o tabaco. Sabía que un do grupo fumaba, pero nunca atopaba o tabaco, entón, un día díxolle: Dime a verdade. Sei que fumas porque cheiras a tabaco, pero reviseiche todo e non atopo o tabaco. Non vai haber castigo, pero dime onde o gardas. Nós tiñamos cada un unha escoba de caña e o rapaz abriulle os nudos coa axuda dun pao e logo achantaba alí os cigarros e puña un corcho na parte de arriba. Nunca o atopaban porque a escoba a tiña debaixo da cama e ninguén imaxinaba que alí estaba achantado o tabaco.

    No seminario xa tiña contacto coa literatura?

    No seminario non era o máis brillante no sentido académico. Eu fíxenme presente pola miña intelixencia emotiva, a miña capacidade de relación e de transmitir sintonía positiva. Cando estabamos en cuarto de teoloxía, próximos a pontificar, había eleccións a inspector, que era o cargo inmediato ao de prefecto. As eleccións eran mediante voto secreto e díxome o porteiro ao verme: señor Bieito, vostede vai ser o seguinte inspector. E así foi. Pero academicamente non destacaba.

    Chegou a ser ordeado sacerdote. Que lembranzas garda daquela época?

    Fun bastante rebelde, desde pequeno. Sempre nadei contracorrente porque é unha maneira e sentir a auga, porque si te deixas levar pola auga non se sinte (risas). Había cousas que non aceptaba. Cando chegou o momento, o bispo, que era moi tridentino, a min e a outro máis, en decembro do ano sesenta e oito deixounos pendentes de ordenar e ordenounos o día de san Xosé do ano sesenta e nove, o dezanove de marzo. Porque os cregos dalí non tiñan claro ordearme porque eu non era obedente, sumiso, tiña pensamento propio. Cando me ordearon, a miña primeira misa cantano foi na miña primeira parroquia, San Vicente de Abeleda. Eu levei de madriña a miña tía, unha mulleriña que vivía cos meus pais. E de padriño ao meu padriño de bautismo, que era moi amigo do meu pai. E dixen a misa en galego, no ano sesenta e nove. E no sermón falei eu. Ao saír da igrexa, en vez de dar unha estampiña de recordo, que era o acostumado, demos rosquillas, roscón, coñac para os homes e para as mulleres anís ou Sansón ou Santa Catalina, para celebralo.

    E non tivo problemas por dar a misa en galego?

    Non porque viñamos do Concilio Vaticano II e viña con aire fresco, permisivo. Había que aproveitar aquelo. O Bispo mandoume para Santa Comba de Bande porque morrera o cura, para que lle preparara a visita pastoral, que se fai cada catro anos. Cando cheguei alí non ía ningún home a misa. Eu, que tiña vintecinco anos, parei na casa dos mestres e andaba por alí sen distintivo ningún. Era unha época de seca e neses casos a costume era facer rogativas sacando o santo. Pero eu dixen que iso non era así, que tiñamos intelixencia e o que tiñamos que facer eran sistemas de regadío, e a xente entendeuno perfectamente. Os homes volveron á igrexa e confesaron todos, aquelo era unha cousa tremenda. Cando chegou o bispo eu nin sequera o metín baixo palio e non dixo nada. Cando rematou a misa do bispo os homes todos esperaron fora e pedíronlle que me destinara alí. Pero a min e a outros dous destináronnos á raia, en Vilardevós, e atendiamos sete parroquias. Pero organizamos a acometida de auga para tres parroquias nos dous anos que estivemos alí de cregos. Vestíamos unha funda de traballo e andabamos coa azada para traer a auga desde unha fonte no alto do monte. Chamábanme don Benito.

    Cal foi a seu primeiro traballo cando abandonou o sacerdocio?

    Eu abandonei a parroquia no ano setenta e un. Unha tía da miña nai tiña un bar en Ourense e eu fíxenme cargo do bar durante dous meses. Logo, cinco cregos que abandonamos no verán, decidimos irmos xuntos a Barcelona para tratar de matricularnos na universidade. Naquela época existía unha especie de selectividade e non nos permitían matricularnos. A única titulación que nos recoñecían era como cregos ou co bacharelato superior. Entón marchamos a Valencia, onde pudemos matricularnos os cinco. Alugamos un piso e eu matriculeime en primeiro de Económicas e tiven de profesor a Ramón Tamames. Eu ía pola mañá a clases nunha “mobilete”. Outro traballaba de mozo de almacén, na carga e descarga dunha empresa. E os outros tres traballaban de barrendeiros con uniforme e gorra de prato. Eu, de empregado do fogar, e facía a comida e a cea. Menos as sabas e as toallas, que levabamos a unha lavandería, encargábame do resto e tendía a roupa no patio de luces, no séptimo piso de nove, onde viviamos. O que me fastidiaba eran os calcetíns porque había que botarlle deterxente un por un para que ablandaran. Normalmente comiamos lentellas, ás que lles facía un refrito que me aprendera a miña nai e o resto facíao con imaxinación. O postre sempre eran laranxas que socializábamos nas fincas das aforas cando saíamos por aí o fin de semana nun Dyane 6 que tiñamos. Sempre digo que roubar para comer non debería ser pecado. Eses pecados deberían perdonarse cun Ave María (risas). Vivimos así un ano. Eu ía de mañá o o resto de tarde. En primeiro de Humanidades sobrábanos o que xa sabíamos. Despois, ao cabo dun ano, catro marchamos para Roma, para a universidade dos dominicos. En Roma licenciámonos co título de Filosofía da universidade dos dominicos. Foi unha experiencia moi interesante porque nós exercíamos a Teoloxía da Liberación.

    E vostede segue tendo relación con todos eses compañeiros?

    Claro, con todos. Un deles o atopo todos os días para facer tertulia.

    Como chegou á dirección da editorial Galaxia?

    Cando cheguei a Vigo no ano setenta e cinco montei unha librería nas galerías de Príncipe. A librería tiña trinta e oito metros cadrados. Os libros había que recollelos en Correos todos os días e un día díxome Enrique, que era o que levaba o almacén de Galaxia, que se marchara o director xerente, que traballaba a tempo parcial, e por qué non me presentaba eu para director xerente. Entón falei con Carlos Casares, que era amigo meu porque tamén estivera no seminario. Xaime Isla era o conselleiro delegado, e Paco del Riego era o director de artes gráficas. Os tres complementábanse perfectamente. Galaxia é un grupo extraordinario que soubo conectar coa Xeración Nós. Asumiron que a cultura do país non se apagara. É un grupo dunha xenerosidade extraordinaria. E entrei de director xerente a tempo total.

    Como encaixa vostede nese trípode composto por Ramón Piñeiro, Xaime Isla e Francisco del Riego?

    Penso que eu encaixei magníficamente ben. Ao morrer Otero Pedrayo, o presidente do consello de administración pasou a ser García Sabel e tiñamos as reunións no seu chalé en Santiago. García Sabell era un home moi culto, un home moi lido e moi viaxado e de moito prestixio. A miña relación con todo eles era moi boa.

    Vostede ten o mérito de ser o promotor do Centro Ourensán de Vigo, a alma mater dos Premios da Crítica Galega, da Libraría Ir Indo, da Editorial Ir Indo, da Enciclopedia Galega Universal…, ademais, tamén escribiu algúns libros. Como atopa tempo para facer todo isto?

    Eu son un home desorganizado. Son pouco disciplinado. Valoro moito o silencio, escóitome moito a min mesmo. Na aldea non teño televisión. Son imaxinativo, moi imaxinativo. Gústame crear, pero non me gusta vender, aínda que teño a habilidade de vender a nivel institucional. Estiven seis anos en Galaxia onde aprendín o oficio. Logo deixeino e fundei a Editorial Ir Indo. Eu era o presidente do Círculo Ourensán Vigués e entrei no Concello como segundo de Cultura, como xestor cultural, e aos poucos meses, o alcalde Manuel Soto nomeoume xefe de Cultura e Educación, como cargo técnico, non político. Eu dependía do concelleiro Paco Santomé, do que conservo un magnífico recordo, un home traballador, honesto, porque os políticos non son todos iguais. E fundei a editorial Ir Indo, todo ao mesmo tempo. Naquela época, o Círculo Ourensán Vigués foi a sociedade máis activa na cidade de Vigo.

    Cal foi o primeiro libro que publicaron?

    O primeiro libro foi un diccionario. Sacamos dez mil diccionarios de galego e o repartimos rapidamente por correo. Entón chámame unha persoa dicindo que o diccioinario traía unha páxina en branco. Eu estaba na aldea e non durmín. Cheguei ao almacén, revisei os diccionarios e, efectivamente, traían unha páxina en branco. Entón chamamos ás librarías para que non recolleran os paquetes, para que foran de volta á editorial. Imprimimos a folla que faltaba, cunha coiteliña sacamos a que estaba en branco e que tiña unha cara entintada, pero a outra en branco, e logo cunha coliña pegamos a nova folla unha a unha nos dez mil exemplares, e ninguén se enterou.

    De todas as súas achegas á cultura, cal considera máis importante?

    A miña aportación máis importante á cultura galega é a Enciclopedia Galega Universal. Porque todas as culturas importantes do mundo, desde a Revolución Francesa, teñen a súa enciclopedia. Porque é a visión do mundo e do universo desde onde se redacta. E a cultura galega non a tiña enciclopedia propia. Tiña a Gran Enciclopedia Gallega, que está en castelán, pero non é universal. Somente ten entradas da nosa cultura redactadas en castelán. Empezamos no noventa e cinco e tardamos dez anos cunha media de máis de trinta persoas. Tardamos moito tempo e chegou internet, e o que inicialmente ía ser un éxito de papel comezou a recuar e tivemos serias dificultades para rematar os dezaseis volumes cun custe de seis millóns de euros da época. Logo a tivémola colgada da nosa páxina web da editorial e plantexámoslle á Xunta de Galicia que a comprara. Durante ese tempo tamén redactamos o diccionario DiGalego. Agora, as dous xa están colgadas na páxina da Xunta de Galicia de xeito gratuito.

    Ten unha filla e un fillo. Seguiron as súas pegadas no mundo da cultura?

    Non tiveron a sensibilidade, pero eu tampouco os forcei para dirixir o seu futuro. Influín en que foran a estudar a Madrid porque eu vivín na propia carne o que é a gran cidade en períodos de formación, aporta moito máis que a pequena. Nesa época se debe viaxar con poucos medios, coñecer o territorio do mundo. O curioso é que ao chegar a Madrid foron galeguizándose e agora son profundos defensores do noso código de valores.

    Como cree que inflúe a cultura na sociedade?

    A cultura é aquelo que vai en nós e nos leva, como dicía un coñecido poeta.

    Na súa opinión, seguirá existindo o libro en papel?

    Estou totalmente convencido. O libro en papel nunca, nunca, desaparecerá. É certo que nalgúns sectores si, como é o caso das enciclopedias, porque a información xa está moito máis completa en internet. A os libros de cociña tamén lles pasa algo parecido. Preguntas en internet, por exemplo, pescada á galega, e sae alí toda a receta. Pero o libro, sobre todo o libro infantil e xuvenil, onde hai debuxos, e o libro de arte… Porque o mundo da informática soamente entra por un sentido e o libro entra polos cinco. Incluso polo olfato.

    Que libro levaría a unha illa deserta?

    Podía levar o Quixote ou a Biblia.

    Ao longo da súa vida tivo o privilexio de coñecer grandes figuras da cultura galega.

    Desde García Sabell, Ramón Piñeiro, don Paco Fernández del Riego… Pero eu coñecín sobre todo a unha persoa durante dous anos que foi don Álvaro Cunqueiro. Durante os anos que eu estiven en Galaxia, que estaba na Rúa Reconquista 1, don Álvaro vivía na Rúa Marqués de Valladares. Desde Galaxia, Enrique, o encargado do almacén de Galaxia, cubríalle o seu apartado de Correos, que tiña moita vida porque enviábanlle cousas das editoriais, dos lectores… Enrique ía todos os días e leváballe o correo a casa. Don Álvaro era un autor de Galaxia e íntimo amigo de don Paco. Cunqueiro era de Mondoñedo e don Paco del Riego de Lourenzá, alí ao lado. Eu ía todas as semanas a velo e sabía que don Álvaro estaba para escriir outra novela que ía titular “A taberna de Galiana”. Don Álvaro, que tal vai a novela?, preguntáballe. Estouna acabando, estouna acabando, dicía. E de que vai, don Álvaro? Trata dunha taberna que está no medio do camiño, respondía. Tiña a novela na cabeza, pero non a empezara a escribir. Era unha época na que estaba un poco baixo e eu propuxen facerlle unha homenaxe para levantarlle o ánimo. Ademais, Galaxia sacou o primeiro tomo da súa obra que incluía todo o escrito incluíndo poesía e teatro. A súa homenaxe, en Samil, estaba chea de xente e foi alí onde pronunciou aquela frase: “Mil primaveras máis para a cultura galega”.

    Vostede xa forma parte da historia da cultura galega. Agora, cales son os seus proxectos de futuro? Que lle queda por facer?

    Primeiro, eu quero que os Premios da Crítica Galicia, que este ano celebramos a 46ª edición, teñan continuidade. E quero, tamén, cambiar o nome da Fundación Padroso pola de Fundación Bieito Ledo. E quero convertir a miña casa, coa finca e o carballo centenario de Padroso, que pasarán ao patrimonio da fundación, nunha pousada para os pelegríns que pasan por alí. E quero, antes de durmir fora da casa, poñer en funcionamento a Fundación Bieito Ledo, cos meus libros, cadros, escritos, manuscritos…, para alimentar as almas dos pelegríns que poderán ir alí a pernoctar ou a escoitar o silencio. Porque a Fundación Bieito Ledo terá por título “Escoitar o silencio”.

    43

    Tags: Bieito Ledo

    RelacionadosArtículos

    Bieito Ledo na 46ª edición dos Premios da Crítica Galicia
    Opinión

    Bieito Ledo na 46ª edición dos Premios da Crítica Galicia

    30 de Oct, 2023
    «Aconteceres», de Bieito Ledo
    Libros

    «Aconteceres», de Bieito Ledo

    09 de May, 2020

    ROMPEPAGINAS A – 5

    ROMPEPAGINAS A

    59

    44

    ROMPEPAGINAS A – 2

    ROMPEPAGINAS A – 8

    Más Vistos

    Un espectacular chalet a pie de playa en Vigo se transformará en un exclusivo complejo con 5 viviendas y piscinas

    Un espectacular chalet a pie de playa en Vigo se transformará en un exclusivo complejo con 5 viviendas y piscinas

    por Redacción
    16 de May, 2025
    0

    Salen a subasta los bienes de un empresario del transporte: uno de sus acreedores reclama 3,5 millones

    Salen a subasta los bienes de un empresario del transporte: uno de sus acreedores reclama 3,5 millones

    por Andrea Mariño
    19 de May, 2025
    0

    ‘Dientes de dragón’, la “novedosa” señal en Vigo para aportar seguridad al CEIP Emilia Pardo Bazán

    Denuncian la expulsión de un niño de Infantil de un colegio de Vigo por no contar con un profesor de apoyo

    por Europa Press
    14 de May, 2025
    0

    Espectacular llegada a la ría de Vigo de los 52 Super Series

    Espectacular llegada a la ría de Vigo de los 52 Super Series

    por Redacción
    18 de May, 2025
    0

    61

    ROMPEPAGINAS A – 3

    13

    45

    35

    MÁS VIGO

    Mesones de Vigo que cierran sus puertas
    Más Vigo

    Mesones de Vigo que cierran sus puertas

    En la ciudad de Vigo y sus alrededores existen numerosos mesones, algunos de ellos de gran popularidad y que llegaron...

    por Julio Alonso
    21 de May, 2025

    HISTORIA DE VIGO

    VISTA DE VIGO EN EL SIGLO XIX
    Más Vigo

    Anécdota con “locura de amor” en Vigo… tal día como hoy hace 220 años

    He aquí una curiosa anécdota, que transcribimos íntegra, según la versión de Julio Guillén, incluido el novelesco título: “Locura de...

    por Redacción
    21 de Jul, 2021

    EL VIGO DE OTRA ÉPOCA

    Un siglo de «La Palmera», el mítico salón de baile de Vigo
    Más Vigo

    Un siglo de «La Palmera», el mítico salón de baile de Vigo

    Gastando pista o bajo la soberana palmera que presidía el local, miles de parejas viguesas se conocieron en un mítico...

    por Eduardo Rolland
    20 de Feb, 2021

    LIBROS

    13 novelas y cómics de aventuras publicados en abril que no te puedes perder
    Libros

    13 novelas y cómics de aventuras publicados en abril que no te puedes perder

    1) Historia de valientes. Una novela sobre la expedición de Lewis y Clark, de Vardis Fisher. Sinopsis: «La expedición de...

    por Gabriel Romero de Ávila
    10 de May, 2025

    OPINIÓN

    Invertir en enfermeras, garantía de salud
    Opinión

    Invertir en enfermeras, garantía de salud

    Por Asunción Maus Gómez, secretaria general de SATSE en Galicia Respeto, protección, valoración e inversión.  Cuatro palabras con un significado...

    por Redacción
    12 de May, 2025
    • Quienes Somos
    • Aviso Legal
    • Contacto

    © 2019 VigoÉ - Noticias de última hora sobre Vigo y su área metropolitana .

    No Result
    View All Result
    • Vigo
      • Local
      • Sucesos
      • Marítima
      • Economía
      • Más Vigo
    • Cultura
      • Música
      • Arte
      • Libros
      • Exposiciones
      • Pintura
      • Cine
      • Arquitectura
      • Espectáculos
    • Comarcas
      • Baixo Miño
      • Condado
      • Louriña
      • Morrazo
      • Paradanta
      • Redondela
      • Val Miñor
    • Deportes
    • Tendencias
    • Actualidad
    • Salud
    • Solidaridad
    • Medio Ambiente
    • Viajes
    • Motor
    • Opinión

    © 2019 VigoÉ - Noticias de última hora sobre Vigo y su área metropolitana .

    Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. AceptarRechazar Saber Más
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Siempre activado
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    GUARDAR Y ACEPTAR